Naar de kust, de Adriatische kust

27 mei 2022 - Pesaro, Italië

We lagen donderdagavond vroeg in ons bedje dus hadden een lekkere lang nacht. Na het ontbijt de auto gehaald (die stond op een afgesloten parkeerterrein) en de spullen ingeladen. De uiterst vriendelijke eigenaresse van het hotel gedag gezegd -en betaald- en begonnen aan de derde etappe, op weg naar Pesaro aan de Adriatische kust.

Vertrek uit Verona

Het ritje was niet zo lang als de vorige twee, slechts 285 km. We zijn daarom niet de Autostrada opgegaan maar hebben de gehele rit 'tussendoor' gereden. Je komt dan door plaatsjes waar je nog nooit van gehoord hebt. Op enig moment kwamen we langs de kust en hebben maar meteen een terrasje gepakt. Zie op de foto al die bedjes en parasolletjes. Dat gaat kilometers lang door.

Even een terrasje

Om 15.00 uur waren we in Pesaro. Bij het hotel hebben we een eigen parkeerplek. We hebben ieder een klein koffertje waar alleen spullen voor onderweg in zitten. Reuze handig. Op naar de kamer (met balkon) en op de foto zie je dan het uitzicht. Het seizoen moet nog beginnen dus er zijn nog niet veel strandgangers.

Uitzicht hotel Pesaro

In het hotel kunnen we heerlijk eten dus we hoeven de deur niet uit.  Lekker drankje er bij, wie doet je wat. Morgen op naar Ancona, een ritje van ongeveer 100 km. We gaan dan 'bootje varen'. Rond twee uur inchecken voor de boot, dan kunnen we nog even Ancona in en om half vijf vertrekken we uit de haven van Ancona richting Igoumenitsa, Griekenland. Daar komen we zondagmorgen rond half 10 (Griekse tijd, dus een uur later dan in Nederland) aan.

O ja, het is hier nu 29 graden. Kalimera!

1. Desiree van Ravestijn:
    27 mei 2022
    Ziet er mooi uit zeg! Ja morgen de oversteek maken, dus lekker en paar uur op de boot lekker eten,drinken, en relaxen en lekker slapen.
    Enjoy! 💋☀️
  2. Ans:
    27 mei 2022
    Fijn dat jullie goed hebben geslapen. En het ziet er mooi uit. Ik wens jullie een goede en fijne boottocht. Grt.ans