Van Lef naar Kef

4 juni 2022 - Argostólion, Griekenland

Ik bedoel natuurlijk Lefkas en Kefalonia.

Vanochtend bijtijds opgestaan want om 10.30 uur moesten we Amoroza Villa verlaten om op weg te gaan naar de haven van Nidri. Joke had de avond er voor al alle spullen bij elkaar in de tassen en koffers gedaan en vanochtend in de auto. Dat kan ze goed hoor.

Bij de haven aangekomen lag de ferry naar Kefalonia al te wachten. Eerst even in de rij gaan staan en daarna, achteruit, de boot op. Om 11.30 uur vertrokken we voor een tochtje van twee uren naat de overkant. Onderweg weer even genoten van de omgeving en het mooie water. Om 13.30 uur gingen we van de boot richting het volgende appartement, in Lixouri.

Kefalonia is wat groter dan Lefkas. De afstanden zijn daarom wat groter. Om in Lixouri te komen werd het een ritje van 51 kilometer. Om vijf over drie kwamen we aan. Het is een leuk appartement, lekker ruim, woonkamer, keuken, 2 slaapkamers en een grote tuin. En een eigen parkeerplaats. Hier kunnen we ons wel weer vermaken tot woensdag 8 juni.

We gaan straks eerst maar eens op oek naar een goed restaurantje want we hebben wel trek. Hieronder nog wat foto's van vandaag. Klik er op om een beschrijving er bij te zien.

Wordt vervolgd....

Wachten in de rij We staan op de bootVanaf de bootWe zijn erAppartement Lixouri

1. Melanie:
    4 juni 2022